Thứ Tư, 9 tháng 9, 2015

Mời thao gia Hội thảo "Giới thiệu chương trình liên kết tiếp thị trong lĩnh vực gia công phần mềm"

Nhằm giúp các công ty gia công phần mềm tìm kiếm khách hàng nước ngoài với chi phí thấp, Công viên Phần mềm Quang Trung (QTSC) và Hội Tin học Tp.HCM (HCA) đang thúc đẩy Chương trình liên kết tiếp thị với nhiều hoạt động phong phú trong và ngoài nước.
Sau thành công của 3 hội thảo tìm kiếm đối tác tại Mỹ (29/07/2015) và Nhật Bản (2-4/09/2015), QTSC/HCA đang chuẩn bị cho các hội thảo tiếp theo trong tháng 10 và tháng 11 sắp tới. Để giới thiệu các hoạt động này cho các công ty tại e-Town, QTSC/HCA sẽ tổ chức buổi gặp mặt với các công ty phần mềm vào 17g  thứ 6 ngày 11/9.



Thời gian
5h chiều thứ 6 ngày 11/9/2015
Địa điểm
Lầu 3, Công ty Harvey Nash, Etown 1, Q.Tân Bình
Nội dung hội thảo
·         Giới thiệu Chương trình liên kết tiếp thị trong lĩnh vực gia công phần mềm
·         Giới thiệu kết quả của 3 hội thảo về gia công phần mềm tại Mỹ và Nhật Bản
·         Giới thiệu về 2 cuộc hội thảo tìm đối tác tại Mỹ đầu tháng 11 tới
·         Giới thiệu về Hội nghị Phát triển Gia công CNTT VN (VNITO 2015) với mục tiêu tiếp thị cho ngành gia công phần mềm VN
·         Q&A
Diễn giả
·         Công viên Phần mềm Quang Trung (QTSC)
·         Hội Tin học Tp.HCM (HCA)
·         Ban tổ chức Hội nghị Phát triển Gia công CNTT VN 2015

Cơ hội hiếm có để tăng hiệu quả tiếp thị cho các công ty gia công phần mềm. Hãy đến để tìm hiểu và tham gia chương trình!
Đăng ký tham gia:
Nguyen Thi Thuy Nga (Ms) - Mobile: 0987 036 398 - Email: thuynga@qtsc.com.vn         

Chủ Nhật, 6 tháng 9, 2015

Vietnam's Tech Boom: A Look Inside Southeast Asia's Silicon Valley

Vietnam's Tech Boom: A Look Inside Southeast Asia's Silicon Valley
Burgeoning start-up culture, international investments, and a young, educated workforce drive a growing economy and IT innovation in Vietnam.
More than four decades after choppers lifted the last U.S. troops back across the world, Vietnam's Da Nang Hi-Tech Park hums with activity. The park, one of several established as part of Vietnam's 2020 IT Master Plan, houses offices and factories for a growing number of international IT and software companies, hardware manufacturers, and infrastructure plants powering the central Vietnamese city at the heart of a tech boom.
Today's Vietnam—with a population of over 93.5 million and a median age of 30.3 years old—is defined by a growing population of young coders, engineers, entrepreneurs, and students driving economic growth and technological innovation. For them, the country's war-torn past is a history lesson, not a memory.
Vietnam barely had any IT companies 15 years ago, but now there are close to 14,000 IT businesses spanning hardware, software, and digital content. The Vietnamese government sees the tech sector as the linchpin of the country's economic growth, according to Mr. Long Lam, CEO of QuangTrung Software City (QTSC), Vietnam's largest software park. It has heavily invested in infrastructure and passed economic policies encouraging both domestic and international entrepreneurs to start businesses.
From Vietnam's northern capital of Hanoi to the coastal city of Da Nang to Ho Chi Minh City (HCMC, formerly Saigon) in the south, regional universities churn out hundreds of well-trained IT and software engineering graduates each year. Many are recruited right out of school by companies like Cisco, Fujitsu, HP, IBM, Intel, LG, Samsung, Sony, and Toshiba. More and more graduates also choose to seek venture capital (VC) funding to launch start-ups.
Mr. Hung Q. Nguyen, CEO, President, and co-founder of software testing company LogiGear, said these young IT professionals represent the first generation of Vietnam's middle class. "Young people in Vietnam are hungry," said Nguyen. "The market there is really hot and this generation now has enough money to buy a home and get an apartment. It's quite a tremendous change in the country."
Nguyen grew up in Vietnam but left to attend school in the U.S. He settled in Silicon Valley, later co-founding LogiGear in 1994. In the mid-2000s, when looking to outsource internationally, Nguyen chose to go home. LogiGear opened research and design facilities in HCMC and, over the next decade, expanded to over 500 employees in HCMC, moving a large chunk of its operations to a new Da Nang facility in 2014.
Along with many other Western-educated expats returning to Vietnam, Nguyen has become an ambassador of sorts of the country's business potential. Challenging the traditional view of Vietnam's sole use as a cost-effective outsourcing location, LogiGear was one of the first companies to launch employee training programs, guest lecture at universities, and collaborate with other companies to form The Vietnam IT Outsourcing Organization (VNITO), a community aiming to collectively shape the perception of Vietnam as a thriving hub for the entire spectrum of IT.
In Vietnam, IT is a blanket term encompassing any products and services related to computing and Internet technology, including software, hardware, enterprise, networking, and telecommunications.
In Da Nang in particular, Nguyen saw modern infrastructure and a wealth of capable engineers waiting for an opportunity. "Nothing is like Silicon Valley, with its elements on innovation, first-movers, and world-changing technology," said Nguyen. "But this country is very vibrant, very forward-looking. The workforce itself doesn't yet know quite what it's like to do business the way the West does but, from the perspective of a tech hub, Vietnam has a lot of potential."

Da Nang: The Central Metropolis 

Da Nang is Vietnam's fourth-largest city, a tourist location known more for its beach resorts and fire-breathing Dragon Bridge than its tech sector. Yet, after heavy government investments in a new $60 million airport and a $93 million highway system (according to Bloomberg), the city's infrastructure is far more suited for large-scale economic growth than the older, more crowded Hanoi and HCMC.
IBM agreed. In 2012, the company selected Da Nang as one of 33 cities worldwide to receive IBM's Smarter Cities Challenge grant, a $50 million, three-year program to revamp the city's infrastructure around economic development, sustainability, transportation, and urban planning. IBM's Da Nang initiatives, deployed in 2013, focus on optimizing water quality and public transportation through real-time, Big Data processing and predictive analytics. "Da Nang is emerging as a fast-growing and well-planned city, which I think put them in a perfect position to experience new economic development initiatives," said Mr. Tan Jee Toon, General Manager of IBM Vietnam.
IBM has had offices in Hanoi and HCMC since 1994 and opened its Da Nang office in 2012. The company is entrenched in Vietnam's banking and finance industries, of which Toon said 60 percent are customers. IBM has also led a governmental and private sector push toward cloud computing in the country. Toon said Da Nang is the Vietnamese city best-suited for international IT expansion whereas the atmosphere in Hanoi around government and state-owned enterprises is more conservative. HCMC, he said, is more commercially driven and dominated by small and mid-sized enterprises (SMBs).
Despite the company's optimism toward Da Nang, IBM's Smarter Cities initiative has faced bureaucratic hurdles. For example, though IBM's Intelligent Operations Center and its Intelligent Water Solution were deployed in 2013, the projects are still in their initial phase. The largest obstacle, Toon said, is funding. The city's government is seeking further loans and public-private partnership (PPP) investments to realize the vision of the initial Smarter Cities blueprint and complete the shift towards becoming an environmentally and economically sustainable city, according to Toon.
Beyond its infrastructure initiatives, IBM has hedged its bets in Da Nang and in Vietnam's future by tapping into the country's educational pipeline. Along with LogiGear and dozens of other companies operating in Da Nang, Hanoi or HCMC, IBM offers career training and internship programs as part of its partnerships with IT universities.
Vietnam's university system parallels its cities. The three largest IT universities in the country are the Da Nang University of Science and Technology, the Hanoi University of Science and Technology, and the Ho Chi Minh City University of Science and Technology. Each regional school graduates engineers that are recruited directly into the local workforce. "We provide the most engineers in IT for Central Vietnam," said Dr. Binh Nguyen, Director of the IT Department at Da Nang University of Science and Technology. "Last year we graduated 250 students and we now have 30 PhD students. Most students choose software engineering. All students do internships at companies for between two and five months, and last year 50 percent of the interns were recruited. "
As Dr. Nguyen explained, the entire curriculum and university experience are geared toward developing directly applicable workforce skills in students through programming courses, lectures on emerging technologies, and communication and language classes in English and Japanese. Each year, the university invites approximately 10 companies for a week of lectures, interviewing, and recruiting.
Vietnam's universities are competitive. The Da Nang University of Science and Technology's IT Department admits only 250 students a year—out of more than 2,000 applicants—chosen based upon the results of a national standardized competition. Dr. Nguyen said most of his students come from poor, hardworking, central Vietnamese families. "IT workers are an in-demand resource," said Dr. Nguyen. "Some of my students work for big companies. Some created small companies of around 10 or 20 employees. We are also developing a new incubator program next year for students in IT. We want them to develop the right skills. The problem in Vietnam is everyone wants to go to university."
But, once the newly graduated engineers are out in the working world, starting their own companies is surprisingly easy. In what LogiGear's Nguyen described as "a rather laissez-faire mentality" for a Communist government, new businesses in Vietnam are exempt from taxes for the first eight years. Vietnam is also now a member of the World Trade Organization (WTO), protecting the intellectual property (IP) rights of its companies. Last year, Da Nang University's Dr. Nguyen invited Finnish entrepreneurs to lecture his students on launching startups.
Dr. Nguyen is another expat and one of Da Nang University's first IT department graduates back in 1997. After earning his PhD in France, he returned to teach and, ultimately, became the Dean. "I came back because my family lives here," said Nguyen. "I find that Da Nang is a beautiful city. Da Nang is a new city. Capital of the center. It's less crowded and polluted than Hanoi and HCMC, and there are beautiful beaches. Most importantly, people can find jobs."
HCMC: The Southern Tech Hub

As fast as Da Nang's tech sector is growing, Vietnam's more vibrant start-up atmosphere is located 850 kilometers south in HCMC. The culture and community began taking shape in 2010 at hackathons and start-up boot camps organized, in part, by Dr. Vu Duong, the first director of the John Von Neumann (JVN) Institute located within Vietnam National University, HCMC.
Duong's self-described mission is to build Vietnam's next generation of entrepreneurs and technologists. Duong, who holds a Master's degree in Engineering and a PhD degree in Artificial Intelligence from France's École Nationale des Ponts et Chaussees, runs the JVN Institute's entrepreneurship program. In a building where the walls are used as blackboards for brainstorming sessions and where an academic environment centered around freedom of ideas is encouraged, Duong teaches a small group of postgraduate students each year about how to think up and create innovative technologies—and then build successful businesses around them.
Duong envisions the eager and capable younger generation as an example of Vietnam's start-up potential to a largely still-conservative business sector. "The tech community in Vietnam is developing a start-up culture and that's the truth," said Duong. "Today, the number of hackathon and start-up boot camps amounts to quite a few every month in the large cities of Vietnam. However, the Silicon Valley-like mentally is not yet there. They still prefer to not take too many risks. Only those who have been introduced to innovation and entrepreneurship are likely more adventurous to lead start-ups."
Many of Duong's colleagues guest lecture at the JVN Institute including an entrepreneur boot camp taught by Tom Kosnick, Stanford University's Fenwick and West Consulting Professor, and ex-Googler Thuc Vu, who will oversee a new Master's program in Innovation, Leadership, and Entrepreneurship next year.
JVN Institute's entrepreneurship graduates launch two or three new start-ups a year according to Duong. For example, language flash card company BlueUp VN was founded in 2011 and received funding from a major Vietnamese tech investor. Inbound Marketing Partners was founded in 2013 by two JVN students and provides online marketing and content automation services. Sentifi, co-founded by Duong's assistant, applies data analytics to finance. Others are developing Web services, games, and apps focused on ecommerce, social media, and more.
For the moment, HCMC's start-up culture is concentrated on the local market and apps that appeal to Vietnamese users to better their quality of life. Vietnam's young app developers and entrepreneurs are motivated by the desire to help their country realize its cultural, economic, and technological potential—the same reason Duong, Dr. Nguyen and LogiGear's Nguyen returned home in the first place.
"Vietnam is quickly becoming an investment and tech hub for local and international enterprises, and HCMC is at the heart of this transformation," said Jeff Diana, Chief People Officer (CPO) at enterprise software company Atlassian. "The industry is still fairly nascent here, but we are starting to see the market mature from either packaging software or outsourcing to a product environment. This is leading to an increase in start-ups focused on e-commerce and product development."
Atlassian expanded research and development (R&D) operations for itscommunication and collaboration software into Vietnam in 2013, which Diana said was motivated by the country's modified educational structure that is producing capable and talented coders. Atlassian's development center in HCMC began with a team focused on building features for Confluence, the company's team content collaboration platform. But, in the last two years, it has launched new teams that are focusing on Jira Service Desk and Atlassian's flagship Jira issue management software.
The company invested in a recruiting campaign called the "Gradlassian HackHouse" program aimed at local universities, plus a two-week boot camp and developer training for all new hires. Atlassian's Vietnam Careers page alone shows open positions spanning Android/iOS development, UI/UX design, .NET, Java, front-end development, product management, and more—to be filled almost entirely by local professionals according to Diana.
Vietnam's booming tech sector and economic growth over the past five years is set to culminate this October at VNITO, the country's inaugural Vietnam IT Conference. Organized by QuangTrung Software City and the Ho Chi Minh City Computer Association, VNITO is the Vietnam tech industry's chance to show itself off to the world.
From October 14-17, more than 150 multinational tech companies, over 200 Vietnamese IT and outsourcing companies, and 20 universities are expected to descend upon The Reverie Saigon hotel in HCMC. Keynotes will include speakers from Gartner, KPMG, HP, LogiGear, Microsoft, Samsung, and several ministers of the Vietnamese government. "I believe that, through VNITO, friends and international partners have the evidence to recognize Vietnam as an attractive, emerging destination for IT companies worldwide," said QuangTrung's Long, also the main organizer of VNITO.
VNITO's figures project the education system graduates 40,000 new graduates a year into the IT workforce and budding enterprise ecosystem. Long predicts, 2015 "is the year the start-up wave in Vietnam begins to rise."
Source PCMag.com

Thứ Năm, 3 tháng 9, 2015

Phát triển đúng hướng trên thị trường ngách

BTM Global cung cấp các giải pháp công nghệ phần mềm trong ngành bán lẻ bao gồm hệ thống cửa hàng bán lẻ, hệ thống bán hàng và hệ thống kinh doanh thông minh. Công ty có văn phòng tại cả Mỹ và Việt Nam và đang cung cấp các giải pháp cho các ngành công nghiệp khác.
Hàng quý, Andy Huynh, người sáng lập của BTM Global, đi từ Mỹ đến văn phòng của công ty tại Công viên Phần mềm Quang Trung, Quận 12, TP Hồ Chí Minh, để gặp gỡ nhân viên và thảo luận về kế hoạch phát triển. Phong cách quản lý của Huynh cộng với sự giám sát trực tuyến hàng ngày của ông đã đảm bảo các hoạt động đồng bộ của BTM Global ở Mỹ và ở Việt Nam tăng trưởng liên tục trong 11 năm quá
Xây dựng uy tín trên thị trường ngách riêng của mình
Năm 2004, Andy Huỳnh đã thành lập BTM Global với năm nhân viên. Lúc đó, ngành công nghiệp công nghệ thông tin (CNTT) và gia công phần mềm tại Việt Nam vẫn còn non trẻ. Công ty phải mất 5 năm để có đủ điều kiện để tham gia vào các dự án gia công phần mềm cho các khách hàng quốc tế. Bước tiếp theo, công ty xác định phân khúc riêng của mình - gia công phần mềm cho ngành công nghiệp bán lẻ, trong đó cho thấy tiềm năng đáng kể ở Bắc Mỹ, thị trường chính của BTM Global.
BTM Global hợp tác với Oracle Retail - một công ty có sản phẩm chủ chốt cung cấp cho  thị trường bán lẻ. Sự hợp tác này đã giúp BTM toàn cầu có được những bước tiến lớn trong lĩnh vực kinh doanh này. Một mốc quan trọng khác trong sự phát triển của công ty là vào năm 2012 khi BTM Global đã bắt đầu đào tạo và tuyển dụng nhân viên bán hàng  để xây dựng quan hệ đối tác mạnh mẽ với khách hàng. "Các mối quan hệ khách hàng là quan trọng đối với công ty chúng tôi," Andy Huỳnh nói. "Nếu một trong số 10 dự án thất bại, nó sẽ có ảnh hưởng xấu đến uy tín của chúng tôi. Kết quả là, chúng tôi xây dựng các mối quan hệ đó có khả năng duy trì 100%  khách hàng của chúng tôi. "
Có đến 95% khách hàng của BTM toàn cầu đến từ Bắc Mỹ, trong khi số còn lại là ở Việt Nam. Họ là những người quan trọng trong tất cả các khía cạnh của ngành công nghiệp bán lẻ. Những khách hàng của công ty có giá trị cao, Yêu cầu đề xuất cao - một quá trình đánh giá thầu phải đảm bảo tất cả các yếu tố từ khả năng để phục vụ cho đến chất lượng sản phẩm. "Khi một công ty muốn thay đổi quá trình bán lẻ của mình, họ phải thay đổi hệ thống CNTT. Đây là thời gian cần thay đổi nhất, "Andy Huynh nói. Theo ông ấy, BTM Global là một trong số ít các công ty cung cấp các giải pháp công nghệ phần mềm trong lĩnh vực bán lẻ tại thị trường nội địa.
 
Đội ngũ nhân sự của BTM Global tại Việt Nam
Con người - yếu tố cốt lõi
Để đạt được tốc độ tăng trưởng như vậy, Andy Huynh nói, nguồn nhân lực là yếu tố cơ bản cho sự thành công. Nguyên tắc của BTM Global là phát triển một đội ngũ nhân viên có khả năng đáp ứng nhu cầu và tiêu chuẩn quốc tế. Ngoài các chuyên gia CNTT với 10-20 năm kinh nghiệm tại Mỹ và Việt Nam, công ty đã thực hiện các dự án đào tạo cán bộ. Công ty hiện đang điều hành hơn 100 nhân viên.
Giống như hầu hết các công ty CNTT tại Việt Nam, BTM Global cũng phải đối mặt với tình trạng thiếu lao động lành nghề, những người được yêu cầu các kỹ năng kỹ thuật, ngôn ngữ tiếng Anh, kỹ năng giao tiếp và sự hiểu biết thấu đáo về khách hàng. Tại BTM Global, sau khi tuyển dụng, nhân viên mới sẽ được đào tạo tại chỗ, tại các công ty hợp tác hoặc ở nước ngoài trong vòng một hoặc hai năm.
"Khoảng 20% ​​số nhân viên của chúng tôi đang làm nhiệm vụ ở nước ngoài mỗi năm," Andy Huynh nói. Các hoạt động của các văn phòng của công ty ở Mỹ và ở Việt Nam là khá tương đồng với nhau, làm cho quá trình chuyển đổi giữa các văn phòng thuận tiện cho các nhân viên. Tiền lương, tiền thưởng, bảo hiểm xã hội và chăm sóc sức khỏe cho nhân viên và gia đình của họ được đảm bảo để họ có thể phát triển kỹ năng của họ và thắt chặt mối quan hệ với công ty. Cứ bình quân ba năm, nhân viên cũ và mới có thể có được mức độ cao hơn trong phát triển sự nghiệp. Với chính sách như vậy, BTM Global đã có những nhân viên chủ chốt cho mỗi dự án. Nói cách khác, mỗi nhân viên là một chuyên gia trong lĩnh vực của họ.
Kế hoạch tăng trưởng của BTM Global tập trung vào việc tăng cường quan hệ với khách hàng hiện tại và tìm kiếm đối tác mới. Công ty đã xây dựng chiến lược để tham gia vào các lĩnh vực y tế trong khi vẫn phát triển lĩnh vực truyền thống. Các giải pháp CNTT trong lĩnh vực y tế là mỗi thử thách, Andy Huỳnh cho biết. Tại Bắc Mỹ, lĩnh vực chăm sóc sức khỏe đang phát triển nhanh chóng  và ngành bán lẻ tiếp tục tăng trưởng. "Vì vậy, BTM Global cần phải thay đổi để thích ứng với xu hướng mới," Andy Huỳnh nói. "Chúng tôi có một tham vọng để làm cho BTM Global trở thành một thương hiệu toàn cầu."
Tại thị trường Việt Nam, công ty đang xây dựng các gói sản phẩm phù hợp với thị trường nội địa và theo đuổi các cơ hội với các nhà bán lẻ đã vào đất nước.
Nguồn SaigonTimes Weekly
http://qtsc.com.vn/web/guest/tin-thanh-vien/-/ext/articleview/article/298315/18

Thứ Năm, 27 tháng 8, 2015

[VITV]: Xuất khẩu phần mềm - Nên gia công hay làm dịch vụ (dài 22 phút)

Phỏng vấn ông Lâm Nguyễn Hải Long - Giám đốc QTSC, ông Vũ Anh Tuấn - Tổng thư ký HCA, ông Vũ Minh Trí - TGĐ Microsoft VN, ông Trần Phúc Hồng - Phó TGĐ TMA Solutions, ông Prithvi Puttaraju - Giám đốc công ty InfoNam, ông Lại Đức Nhuận - giám đốc công ty LARION

ông Lâm Nguyễn Hải Long cho biết "Phần mềm là 1 ngành kinh tế đặc thù, là 1 phần của ngành kinh tế tri thức nếu nói về lợi thế thì lợi thế lớn nhất ở đây chính là con người, xung quanh lợi thế con người có những yếu tố tác động như : chính trị ổn định, nhân công lao động có giá cạnh tranh, suy tụ lại thì lợi thế con người sẽ đáp ứng được mong muốn trong ngành này. Và hiện nay các nước đều đánh giá Việt Nam nằm trong top 5 các thị trường mới nổi về gia công xuất khẩu phần mềm, đây là 1 tín hiệu vui và chúng ta phải giữ vững vị trí này và phát triển hơn."

Thứ Tư, 26 tháng 8, 2015

New Outlook For Software City

Lam Nguyen Hai Long, newly appointed CEO of Quang Trung Software City (QTSC), one of the first staff members of the software park, talks about QTSC’s role in the software development of HCMC in particular and Vietnam in general
Q: What would you say about the growth of QTSC over the past 14 years?
A: Fourteen years ago, Quang Trung Software City Development Co. was transformed from an exhibition center into a software park. So, everything started new. Our devoted team and a viable development strategy have helped shape the park. The number of local and foreign information technology (IT) and software companies entering QTSC has increased steadily, reaching more than 120 at present.
In my opinion, one of our most notable achievements may relate to the coming of HP, a world’s IT giant. Initial successes have allowed us to gain enough confidence, knowledge and experience to work with other multinationals. Local and foreign key players such as IBM, KDDI, Swiss Post Solutions, TMA Solutions, Vina Data, etc. have come to QTSC. It is now the biggest software park in Vietnam and the first concentrated IT park certified by the Ministry of Information and Communications. Of course, those achievements are only a springboard for greater successes.
Lam Nguyen Hai Long, CEO of Quang Trung Software City
Now at the helm of QTSC, what are your action plans to further develop the park?
First, QTSC has to develop business and fulfill its role as a growth engine for Vietnam’s software industry. Second, QTSC will become a green, beautiful park and a pride of its IT company partners. Third, we will expand our business to attain a higher position when Vietnam becomes a member of the ASEAN Economic Community. By that time, QTSC will focus mainly on IT outsourcing, QTSC 2 will focus on research and development (R&D) and QTSC Dalat will be a venue for hi-tech agriculture development.
In the next five years, we will be at the forefront of the Vietnamese software industry which can compete on the same footing with other Asian rivals.
Could you elaborate more on these action plans?
We will go hand in hand with enterprises here and improve our external relations. In fact, all these things have been done, but not to the extent we wanted. So, we want to do it better. For instance, we will supply well-trained personnel for businesses. To do so, we should know thoroughly their need and work closely with them in manpower training.
Vietnam IT Outsourcing Conference (VNITO) 2015 was the first step to form a cooperation scheme between QTSC and enterprises. In addition to the current supports for enterprises through the CEO Club, the HR Club and QTSC incentives, we also want to assist IT companies in the services they need. In other words, we want to be part of their value chains.
Is QTSC’s development connected with software development of HCMC in particular and Vietnam in general?
One of our main tasks is to become a firm leader in the local software industry. As Vietnam’s software industry is still fledgling, many enterprises prefer exporting software products. QTSC is mapping out some new programs and we need strong support from the authorities. In particular, QTSC will cooperate with companies operating in the park to jointly select appropriate products and solutions that can be developed into packages for the domestic market. Such a strategy will lead Vietnam’s IT industry to higher levels.
What do you think about Vietnam’s software development?
There remain many things to do for the Vietnamese software industry to develop robustly. One of them is attracting more enterprises in IT outsourcing. Rates offered by QTSC must be competitive, our staff professional and our infrastructure developed, which will help made-in-Vietnam products achieve a deserving position on the international market.
In ASEAN, the Vietnamese work force is highly esteemed. This is both a strong point and a challenge. When the ASEAN Economic Community is fully operational, multinationals in Thailand and the Philippines will recruit a large number of Vietnamese talents. We should have feasible solutions to coping with this problem. A feasible measure may be a formulation of  policies on start-ups which may help retain local talents.
Reported by Trung Chau/ The Saigon Times Weekly

Sinh hoạt câu lạc bộ CEO tháng 8

Sáng 25/08/2015, câu lạc bộ CEO Công viên Phần mềm Quang Trung đã có buổi sinh hoạt định kỳ tại nhà 3, Công viên Phần mềm Quang Trung, phường Tân Chánh Hiệp, Quận 12, thành phố Hồ Chí Minh.
Trong buổi sinh hoạt lần này, các thành viên Câu lạc bộ CEO Công viên Phần mềm Quang Trung đã thống nhất hình thức đi giao lưu với các trường đại học, cao đăng và trung học phổ thông tại một số tỉnh miền Đông Nam Bộ, các tỉnh Đồng Bằng Sông Cửu Long và một số tỉnh khu vực miền Trung, Tây Nguyên. Qua đó, giúp các bạn sinh viên, học sinh tại các tỉnh dễ dàng định hướng nghề nghiệp trong tương lai và trang bị những kiến thức cần thiết trước khi lựa chọn ngành học cũng như những kỹ năng chuyên môn cần thiết khi xin việc làm.
Bên cạnh đó, các thành viên của Câu lạc bộ đã thống nhất phương án trao quà tặng, trao học bổng cho những học sinh, sinh viên có hoàn cảnh khó khăn.
Dự kiến trong tháng 9 tới, câu lạc bộ CEO Công viên Phần mềm Quang Trung cùng với một số doanh nghiệp khác tại thành phố Hồ Chí Minh sẽ đến giao lưu với các sinh viên, học sinh của tỉnh Vĩnh Long.
Các thành viên CLB CEO Công viên Phần mềm Quang Trung đang thảo luận phương án giao lưu với các tỉnh

Link: http://qtsc.com.vn/web/guest/tin-tuc-qtsc/-/ext/articleview/article/295785/18

On The Right Track With Market Niche

BTM Global that delivers software engineering solutions in retail including store systems, merchandising systems and business intelligence. The company has offices in both in the U.S. and Vietnam and is working to expand its solutions to other industries.
 Every quarter, Andy Huynh, founder of BTM Global, travels from the U.S. to the company’s office in Quang TrungSoftware City, District 12, HCMC, to meet staff and discuss development plans. Huynh’s managerial styles plus his daily online supervision have ensured the synchronous operations of BTM Global in the U.S. and in Vietnam and has enabled 11 years of growth.
Building prestige on its own market niche
In 2004, Andy Huynh established BTM Global with five local employees. Back then, the information technology (IT) industry and software outsourcing were still nascent in Vietnam. It took the company five years to be qualified for taking part in outsourcing projects for international customers. As its next step, the company defined its own segment – outsourcing software for retail industry, which demonstrated considerable potential in North America, the main market of BTM Global.
BTM Global partnered with Oracle Retail – a key product company in the retail market. This partnership helped BTM Global take great strides in this business segment. Another milestone in the company’s growth was in 2012 when BTM Global began to train and recruit dedicated sales personnel in order to build up strong partnership with customers. “Customer relationships are critical to our company,” Andy Huynh says. “If one out of 10 projects fail, it will have an adverse effect on our reputation. As a result, we build relationships that maintain our 100% client referenceablility.”
Up to 95% of BTM Global’s customers come from North America while the remainder are in Vietnam. They are key players in all aspects of the retail industry. The company’s customers have highly valued its effective RFP (Request for proposal) – a bidding evaluation process in all factors from ability to service quality. “When a company wants to change its retail process, it has to change its IT systems. This is the time it needs us,” says Andy Huynh. According to him, BTM Global is one of the few companies supplying software engineering solutions in the retail sector in the local market.
People – core element
To attain such growth, says Andy Huynh, human resources are the fundamental factor for success. BTM Global’s principle is to develop a staff capable of meeting international demands and standards. Apart from IT experts with 10-20 years of experience in the U.S. and Vietnam, the company has undertaken personnel training projects. The company is now run by more than 100 employees.
Like most IT companies in Vietnam, BTM Global also faces the shortage of skilled employees, who have the required technical skills, English language, communication skills and thorough understanding of customers. At BTM Global, after being recruited, new employees will be trained on the spot, at partnered companies or overseas within one or two years.
“Around 20% of our staff members are on overseas mission every year,” says Andy Huynh. The operation concepts of the company’s offices in the U.S. and in Vietnam are quite similar to each other which makes transitions between the office convenient for the employees. Wages, bonuses, social insurance and healthcare for staff members and their families are guaranteed so that they can develop their skills and tighten the relationship with the company. Every three years on average, old and new employees can obtain higher levels in career development. Given such policies, BTM Global has had key staff members for every project. In other words, each employee is an expert in his/her field.
BTM Global’s growth plan focuses on strengthening relations with current customers and looking for new partners. The company has built strategies to engage in the healthcare sector while still developing its traditional areas. IT solutions in the healthcare sector are every challenging, says Andy Huynh. In North America, the health care sector is developing fast while logistics and retail continue to grow. “So, BTM Global needs to change to adapt to new trends,” Andy Huynh says. “We have an ambition to make BTM Global become a global brand.”
In the Vietnamese market, the company is constructing product packages that suit the local market and pursue opportunities with  retailers that have entered the country.
 
Human resources are the fundamental factor for BTM Global to thrive
Source The SaigonTimes Weekly

Link: http://qtsc.com.vn/en_US/web/qtsc-english/member-news/-/ext/articleview/article/295746/37591